"הספונסר מספר אחת בספורט המקצועני הוא אמא ואבא" מארק קיובן, מיליארדר, יזם, סופר ואחד הבעלים של קבוצת ה- NBA הדאלאס מבריקס.
מאחורי כל ספורטאי צעיר עומדים הורים שמאמינים בו, ועם האמונה מגיעה ההשקעה שיכולה להגיע לסכומים מכבידים ולא מתוכננים. אימונים, ציוד, תחרויות, נסיעות, הכול עולה כסף והרבה. עבור משפחות רבות, במיוחד מאזורים מוחלשים, זהו נטל לא פשוט שהופך את הספורט ההישגי ללא שוויוני ומאוד מתסכל. אז איך בכל זאת ניתן לאפשר לספורטאים צעירים להתקדם גם בלי גב כלכלי חזק? אחת התשובות המעניינות שצמחה בשנים האחרונות מגיעה מהתחום של הדפסה לפי דרישה (Print on Demand – POD).
טכנולוגיות הדפוס הדיגיטלי החדשות, מנגישות פתרון מימון חכם, הוגן וללא סיכון של הון שלא תמיד זמין להורים. בניגוד למודלים הישנים של מכירת חולצות או עוגיות, שמחייבים רכישה מראש, ניהול מלאי ואחסון, מודל ה- POD חוסך את כל כאב הראש הזה. אין צורך בהשקעה מוקדמת, אין מינימום הזמנות, ואין מלאי שמעלה אבק. או עלול להינזק.
במקום זה, הספורטאי יכול לעצב חולצה, בקבוק, כובע או אבזר שימושי אחר ולהציע אותם למכירה דרך אתר ייעודי. ההדפסה והמשלוח מתבצעים רק לאחר שמתבצעת רכישה בפועל והכסף הועבר מהלקוח אל הפלטפורמה המבצעת. חלקו של הספורטאי כבר מובטח והתהליך משלב ההדפסה, ועד למסירת המוצר לרוכש המאושר מתבצע ע"י גוף מקצועי ומשאיר את הספורטאי הצעיר ממוקד בספורט ובהתפתחות האישית. התוצאה: בזכות הרשתות החברתיות, יכול כל ספורטאי, מכל רקע חברתי, לנהל קמפיין מימון עצמי בלי סיכון כלכלי.

מעבר לגיוס כספים, קמפיין POD יוצר קהילה וחיבור רגשי, שני אלמנטים חשובים בחיזוק ספורטאים הישגיים . פריטים ממותגים הופכים לסמל תמיכה, שייכות וגאווה. חברים, בני משפחה, שכנים ועסקים מקומיים יכולים לרכוש את המוצרים לא רק כדי לתמוך, אלא כדי לקחת חלק במסע. מחקרים מוכיחים כי לנראות מסביב למגרש ישנה חשיבות בחיזוק הספורטאי, ומהצד השני הישגי הספורטאי מקרינים הצלחה וגאווה על הקהילה התומכת ויותרת חיבור.
קמפיין גיוס באמצעות מכירת מוצרים מבסס את הפעילות הכלכלית של הספורטאי כמותג. הנראות שהמרצ'נדייז מייצר יכולה להוביל לחשיפה תקשורתית, הזדמנויות עסקיות, ואפילו לקסום לספונסרים נוספים. עבור צעירים שמכוונים לקריירה מקצוענית, זה הרבה יותר מהכנסה, זהו כרטיס כניסה לעולם הספורט הבלתי מתפשר.
מעבר להיבט הכלכלי, יש כאן גם שיעור ביזמות החשוב כל כך לעולמם הבלתי צפוי של הספורטאים. כל מי שמריץ קמפיין POD לומד תוך כדי עשייה. אין כמו התנסות אמיתית במכירות כדי ללמוד איך לשווק, איך לפנות לקהל, איך לעצב מוצר ואיך לנהל קמפיין. לצד שיפור הביטחון העצמי, אלה כישורים יזמיים חשובים לחיים ולא רק לקריירה ספורטיבית.
המשפט של מארק קיובן מזכיר לנו את האמת הפשוטה. רוב הספורטאים לא נולדים לתוך קריירה נוצצת, הם מתחילים מהבית. בעזרת טכנולוגיה POD נגישה וללא השקעה כספית או סיכון של מלאי, ניתן להפוך את התמיכה בכל מי שחולם ויש לו את הנחישות והכישרון, למובנית, שקופה, וברת קיימא.
מבחינתנו ב – Mymech זו לא רק דרך לממן ציוד או נסיעה למחנה אימונים. עבורנו זו הדרך לומר לכל ילד וילדה: גם אתם יכולים לחלום בגדול! והכי חשוב – אנחנו נותנים לכם את הגב והכלים, אתם לא לבד במסע הזה!
