רוצה להצליח בעולם האופנה? אל תהיה כריש, תלמד מלקוסט ותהיה תנין!

רוצה להיות מותג כמו לאקוסט? תהיה תנין!

בשנות ה־20 של המאה הקודמת, עמד טניסאי צרפתי מבריק בשם רנה לקוסט על מגרש הטניס ובלט במראה הייחודי שלו. הוא לבש חולצה לבנה בעלת שרוולים קצרים עם שלושה כפתורים וצווארון רך. על החזה בלט בפעם הראשונה בעולם, לוגו קטן של תנין ירוק. זה היה רגע מכונן, לא רק עבור ספורט הטניס, אלא עבור תעשיית האופנה כולה.

לקוסט, שכונה "התנין" בשל סגנון המשחק האגרסיבי ויכולותיו על המגרש, לא רק זכה בתארים רבים, אלא גם זיהה צורך: ביגוד נוח ואוורירי יותר עבור שחקני הטניס שלבשו עד אז חולצות ארוכות ומחממות. הוא עיצב את חולצת הפיקה המוכרת לנו היום בשם חולצת פולו. אבל הוא גם היה הראשון שהעז למקם לוגו עם משמעות אישית ומסר לאוהדים שלו על חלקו החיצוני של הבגד. עד אז, לוגו על בגדים נחשב לדבר מביך המבזה את הלובש. לקוסט פשוט קם ושינה את הכללים.

המראה החדש והנוחות המיידית שינו את מגרשי הטניס לנצח. אבל מעבר לרווחת השחקנים, לקוסט גם סלל את הדרך לתפיסה מותגית חדשה. לקוסט המציא בגדים שהם מדיה עם מסר מובחן המכיל ערכים עם סגנון וזהות. התנין הקטן והשובב הפך לסמל ושינה את עולם האופנה לבלי הכר.

התנין הירוק הפך לכל כך מוכר וכיכב על כל פריט לבוש אפשרי. חנויות המותג נשאו את הלוגו ושקיות המותג בלטו בבירות האופנה והלייף סטייל. עד היום אין כמעט מישהו שרואה את התנין ולא יודע על איזה מותג מדובר. התנין גדל והים ניתן לראותו גם כהדפס בגדלים שונים, אבל המשמעות נשארה, כשרואים את התנין יודעים שזה לקוסט.

בעשורים שחלפו מאז, הפך המותג לקוסט לאימפריה עולמית, והחזון של רנה לקוסט מוכיח את עצמו גם היום. רק שכיום, כל אחד יכול להיות רנה לקוסט. ובניגוד לשנות ה- 20, היום לא צריך להשקיע במפעל בגדים במערך גביה ואפילו לא צריך לפתוח חנויות ברחובות האופנה היוקרתיים.

הודות לטכנולוגיות Print On Demand (הדפסה לפי דרישה), אין צורך יותר במפעלים, במחסנים או בהשקעה כספית ראשונית. אפשר להקים מותג בגדים עצמאי בלי גב כלכלי ובלי שום סיכון, צריך רק רעיון, אמונה, רשתות חברתיות ואת הפלטפורמה הנכונה בה ניתן להתחיל ליצור בחינם.

רוצה להיות מותג כמו לאקוסט? תהיה תנין!

ממגרש הטניס למסלול האופנה

איך זה עובד? כמו על מגרש הטניס רק הרבה יותר קל:

1. מעצבים לוגו וחולצה, או סדרת עיצובים שמשקפים רעיון או ערך שקרוב אליך.

2. משתמשים בפלטפורמות ה- POD של Mymerch כדי לחבר בין העיצוב לבין מוצרים עליהם ניתן להדפיס, כמו חולצות, כובעים, תיקים, כוסות ומוצרים יום יומיים נוספים.

3. לובשים את המותג של שלכם בדיוק כמו שרנה לקוסט עשה ויוצרים נוכחות מעוררת שיחה סביבו.

4. משתמשים ברשתות החברתיות כדי לשתף את הסיפור מאחורי העיצוב, הערכים שהוא מייצג, והקהילה שהוא פונה אליה.

5. צוברים קהל נאמן ומקשיבים לצרכים שלו כדי לפתח עוד ועוד עיצובים ומוצרים.

מותג גדל לתוך הקהילה שמתרגשת ממנו ורוצה להשתייך לערכים ולמסרים שהוא מייצג. אנשים לא קונים בגדים, הם קונים סיפור, אנשם רוצים זהות.

מותג הוא סיפור שאתה לובש. יש לו חיים, אופי, מאפיינים שניתן לזהות בקלות ומסר שעוד אנשים מרגישים שהם עומדים מאחוריו.

הטניסאי רנה לקוסט לא מכר חולצות. הוא מכר גישה לחיים. נחישות, ספורטיביות, אלגנטיות. היום, כל אחד יכול לעשות את אותו הדבר עם סט ערכים ברור משלו.

ההזדמנות היא צורך חברתי קיים. לא צריך להיות מיליונר, רק מישהו עם רעיון ברור, אמונה עצמית, חריצות ודוגמה אישית. צריך תעוזה כדי להיות הראשון שלובש את המותג שלך, לדבר אותו ולחיות אותו.

לא כל אחד הוא טניסאי צרפתי משנות ה־20, אבל כמו לקוסט, כל אחד מאיתנו יכול להפוך רעיון קטן ללוגו שמשנה את חוקי המשחק.